Η ετήσια λίστα της Universum USA με τους πλέον περιζήτητους εν δυνάμει εργοδότες βρίθει εκπλήξεων, παρά το γεγονός πως δεν υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στην κορυφή της κατάταξης.
Της Lindsey Gerdes
Δείτε το Slide Show
Η Google (GOOG), η Walt Disney (DIS) και η Apple (AAPL) κατέχουν για ακόμα μία φορά τις πρώτες τρεις θέσεις στην ετήσια κατάταξη της εταιρείας ερευνών Universum USA με τους πλέον περιζήτητους εν δυνάμει εργοδότες (σημειώνεται πως για την κατάταξη της λίστας χρησιμοποιείται δείγμα 40.000 προπτυχιακών φοιτητών). Ωστόσο, παρά το γεγονός πως η πρώτη τριάδα ήταν σταθερή, σημαντικές αλλαγές προέκυψαν στην υπόλοιπη λίστα.
Η Universum έδωσε στο BusinessWeek.com προεπισκόπηση των συμπερασμάτων της για τους πρώτους 100 «ονειρικούς» εργοδότες -στα μάτια των νέων Αμερικανών-. Η λίστα αποτελείται από εταιρείες –και όχι μόνο- που δραστηριοποιούνται στις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία, την πληροφορική, τον κλάδο των επιχειρήσεων, αλλά και σε ομίλους που απορροφούν νέους με κλασσικές σπουδές. Αξίζει να αναφερθεί πως η Universum παρέχει στο BusinessWeek τα στοιχεία για την λίστα με τις πλέον δημοφιλείς εταιρείες –στους κόλπους των φοιτητικών κοινοτήτων- σε επίπεδο «καλύτερη εταιρεία για να ξεκινήσει κανείς την επαγγελματική σταδιοδρομία του», όπου προσμετράται η φήμη του εργοδότη (κατά 25%) και η στατιστική ανάλυση για τον εργοδότη (50%).
Οι αλλαγές στη λίστα
Η Ernst & Young σκαρφάλωσε στην τέταρτη θέση από τη δωδέκατη, χάρη στις διαδικτυακές δραστηριότητες της, λέει η διευθύνουσα σύμβουλος της Universum USA, Claudia Tattanelli. Ενδεικτικά αναφέρεται πως ο ελεγκτικός οίκος αποτέλεσε την πρώτη εταιρεία που δημιούργησε δική της ομάδα στο Facebook το 2006. «Καταφέρνει να ενισχύσει το εμπορικό της σήμα μέσω των κοινωνικών δικτύων Προσπαθεί να επικοινωνήσει με τη νέα γενιά, χρησιμοποιώντας νέους τρόπους» εξηγεί η Tattanelli.
Από την άλλη, εταιρείες της αμυντικής βιομηχανίας όπως η Raytheon (RTN) και η Northrop Grumman (NOC) μοιάζουν να χάνουν την αίγλη τους λόγω της έλλειψης διαφάνειας που υποχρεωτικά συνοδεύει τα απόρρητα projects τους, γεγονός που δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για το διαδικτυακό χαρακτήρα των σημερινών νέων. «Αυτό δεν προσελκύει όσους αναζητούν απόλυτη σαφήνεια στο εργασιακό τους αντικείμενο» επισημαίνει η Tattanelli.
Το δημόσιο το «όνειρο» των νέων Αμερικανών
Παραδόξως, όμως, το υπουργείο Αμύνης –που πέρυσι δεν είχε αξιολογηθεί- βρέθηκε στην 50η θέση της λίστας, γεγονός που αποδίδεται στη σταθερότητα και την ασφάλεια του δημόσιου υπαλλήλου που αναζητούν οι εκπρόσωποι της γενιάς Υ (Gen Yers). Πολλοί νέοι επιδιώκουν την εύρεση δουλειάς μειωμένου ρίσκου, δεδομένου ότι έχουν να αποπληρώσουν φοιτητικά δάνεια, ενώ η αγορά εργασίας ενέχει ιδιαίτερη αβεβαιότητα εν μέσω των κραδασμών στην οικονομία. Στη λίστα με τους εννέα βασικούς στόχους καριέρας, το 45% όσων συμμετείχαν στην έρευνα της Universum απάντησε πως η εργασιακή σταθερότητα συγκαταλέγεται στους τρεις πρώτους στόχους, συγκεντρώνοντας το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό μετά το 67% που απάντησε πως επιθυμεί πρωτίστως την επίτευξη ισορροπίας εργασιακού αντικειμένου / προσωπικής ζωής (στόχος που ήταν επίσης ο κυριότερους και σε όσους συμμετείχαν στην αντίστοιχη δημοσκόπηση του 2007.
Η γενιά Υ έχει επιδείξει επανειλημμένως την προθυμία της να υπηρετήσει το κοινωνικό σύνολο(BusinessWeek.com,11/5/07): Το 16% των φοιτητών επέλεξε το δημόσιο τομέα ως τον ιδανικό τομέα εργασίας στις ΗΠΑ, γεγονός που τον έθεσε στην πρώτη κλαδική προτίμηση. Ευτυχώς για αυτούς, «η κυβέρνηση αναζητά προσωπικό λόγω της έλλειψης προσωπικού» και προσλαμβάνει πάνω από 5.000-6.000 άτομα ετησίως, συμπληρώνει η Tattanelli.
Ένα μεγάλο εταιρικό όνομα από μόνο δεν αρκεί για να τραβήξει το ενδιαφέρον των υποψιασμένων φοιτητών, με αποτέλεσμα να υποχωρούν στη λίστα εταιρείες όπως η BMW (BMWG) (στο Νο.21) και η Sony (SNE) (στο Νο. 24). Από την άλλη, εργοδότες όπως η NASA και η Google είναι ιδιαίτερα δημοφιλής διότι συνδυάζουν την δύναμη του καθιερωμένου «κολοσσού» με τις επιθετικές προσλήψεις εξειδικευμένων φοιτητών (η NASA κατετάγη πρώτη στις προτιμήσεις των μηχανολόγων / μηχανικών και η Google πρώτη με τους φοιτητές πληροφορικής), έχοντας κατασκευάσει νέες και βελτιωμένες ιστοσελίδες, ενώ έχουν κτίσει σχέσεις με συγκεκριμένες πανεπιστημιακές σχολές και καθηγητές, υπογραμμίζει η Tattanelli.
Αναζητώντας την πολυμάθεια
Ιδιαίτερα δημοφιλείς είναι κλάδοι όπως η τεχνολογία, η μηχανική και η λογιστική. "Η αγορά IT είχε να υπάρξει τόσο ισχυρή από τα τέλη της δεκαετίας του 1990» επισημαίνει η Laurie Friedman της IBM (IBM), που ήρθε τέταρτη στις προτιμήσεις των φοιτητών IT.
Πάντως και οι φοιτητές των κλασικών σπουδών μπορούν να αναθαρρήσουν εάν είναι «νοητικά αμφιδέξιοι». Ολοένα και περισσότερες εταιρείες αναζητούν ανθρώπους με πολυμάθεια –όπως μετεωρολόγους, βιολόγους ή ακόμα και ψυχολόγους- που καταλαβαίνουν από υπολογιστές, σημειώνει η Friedman, αναφέροντας ως παράδειγμα «υβριδικής εργασίας» τους μηχανικούς περιβάλλοντος.
Η Gerdes είναι συντάκτης του BusinessWeek από τη Ν. Υόρκη.
Πέμπτη 5 Ιουνίου 2008
Σάββατο 31 Μαΐου 2008
τι είναι "Κοινωνικός αυτοματισμός" μπαμπα???
"Κοινωνικός αυτοματισμός" είναι η κοινωνική λειτουργία εκείνη κατά την οποία κάποιος τρώει κλωτσιές,
κι όταν ουρλιάζει,
κάποιοι διαμαρτύρονται για την ηχορύπανση......
(από το forum του shmmy.ntua.gr)
κι όταν ουρλιάζει,
κάποιοι διαμαρτύρονται για την ηχορύπανση......
(από το forum του shmmy.ntua.gr)
Κυριακή 11 Μαΐου 2008
What can I say ?

A store that sells new husbands has just opened in New York City, where a woman may go to choose a husband. Among the instructions at the entrance is a description of how the store operates:
You may visit this store ONLY ONCE! There are six floors and the value of the products increase as the shopper ascends the flights.The shopper may choose any item from a particular floor, or may choose to go upto the next floor, but you cannot go back down except to exit the building!
So, a woman goes to the Husband Store to find a husband. On the first floor the sign on the door reads:
Floor 1 - These men Have Jobs.
She is intrigued, but continues to the secondfloor, where the sign reads:
Floor 2 - These men Have Jobs and Love Kids.
'That's nice', she thinks, 'but Iwant more.'
So she continues upward. The third floor sign reads:
Floor 3 - These men Have Jobs, Love Kids, and are Extremely Good Looking.
'Wow,' she thinks, but feels compelledto keep going.
She goes to the fourth floor and the sign reads:
Floor 4 - These men Have Jobs, Love Kids, areDrop-dead Good Looking and Help With Housework.
'Oh, mercy me!' she exclaims, 'Ican hardly stand it!'
Still, she goes to the fifth floor and the signreads:
Floor 5 - These men Have Jobs, Love Kids, areDrop-dead Gorgeous, Help with Housework, and Have a Strong Romantic Streak.
She is so tempted to stay, but she goes to the sixth floor, where the sign reads:
Floor 6 - You are visitor 31,456,012 to this floor. There are no men on this floor. This floor exists solely as proof that women are impossible to please. Thank you for shopping at the Husband Store.
PLEASE NOTE:
To avoid gender bias charges, the store's owner opened a New Wives store just across the street.
The first floor has wives that love sex.
The second floor has wives that love sex and have money.
The third, fourth, fifth and sixth floors have never been visited.
Τετάρτη 7 Μαΐου 2008
Και εμείς σ'αγαπάμε...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)